Al een jaar hebben we problemen om één van de wielen van mijn rolstoel eraf te halen. De wielen wegen namelijk 15kg per stuk, dus deze moet ik er altijd vanaf halen als de rolstoel mee gaat in de auto. Eén kant gaat heel soepel, maar bij de andere kant komt er best wat geweld bij kijken. Eén maand geleden was mijn rolstoel ook al terug naar Medipoint geweest, maar kreeg hem toen terug met de mededeling dat hij in orde was, terwijl twee verschillende monteurs bij ons thuis geconstateerd hadden dat één palletje niet goed werkte.
Ik heb het toen een tijdje zo gelaten, maar het probleem bleef. Toch Medipoint weer opgebeld om opnieuw naar mijn rolstoel te laten kijken en hen op het hart gedrukt mij te bellen, als ze weer niets konden vinden. De dag nadat mijn rolstoel opgehaald was, belden ze alweer om hem weer bij mij thuis te brengen. Ik was zeer verbaasd, want dan konden ze het wiel onmogelijk naar de fabrikant opgestuurd hebben. Ik vroeg of ze na wilden kijken of ze wat gevonden hadden en moest mijn vorige ervaring opnieuw uitleggen. Er was weer niets gevonden, dus ik werd boos aan de telefoon en vroeg of ik degenee kon spreken die mijn rolstoel gecontroleerd had. Dat kon niet, maar wel de chef van de werkplaats. Die stelde mij een aantal vragen om te checken of ik de wielen wel op de juiste manier gebruikte. Ik uitgelegd dat ik hem al drie jaar gebruik en overal mee naartoe neem. En natuurlijk ook dat het ene wiel perfect gaat en dat ik wil dat beide wielen weer soepel gaan. Er werd gevraagd of ik naar de werkplaats wilde komen, maar dat hield ik af want ik was al moe en de werkplaats is in Maasdijk. De chef van de werkplaats besloot naar ons toe te komen. Ik moest laten zien hoe ik de wielen verwisselde en kreeg nog een goede tip. Voor de rest werd het een beetje gegooid op mijn gebrek aan spierkracht en dat ze niet verwachtten dat als ze het wiel opsturen, dat hij dan soepeler zou gaan. Ik vond het fijn dat ze zo de moeite hadden genomen om naar ons toe te komen, maar helemaal tevreden ben ik nog niet.